úterý 25. června 2013

Až já si na tu palmu vylezu...

...tak se tím kokosem přežeru! Uaaaa...

Pěkný den!

Pěkný... Noo... Přemýšlím, co tak napsat na toto počasí... Asi jen "nakakat a rozmazat"!  Dneska ráno jsem uklouzla na slimákovi velikosti krávy a hodila takovou tlamu, že moje fenka se mi směje ještě teď! Jo a taky jsem si narazila dupku a bolí to jak cyp... Já chci slunce a světlo a teplo a... a vůbec!

Moje vlna "koupím já si makové pole" (a sjedu se jak Dán...) již úspěšně odešla a kromě té "nutně potřebuju arašídové máslo", která se mě drží nějak mooooc dlouho, se mě minulý týden chytla vlna "kvůli kokosu aji na palmu vylezu". No jooo, co s člověkem neudělají 30 stupňová vedra,  představa natažené sítě mezi dvěma palmami a ucucávání kokosové šťávy nebo fajného koktejlu přímo z kokosového ořechu. Jeeee... Už jsem zase v úplně jiné realitě... (A mák za to nemůže.)


Koupila jsem si kokosový ořech, jež jsem nevyfotila, bo byl strašně nefotogenický a vypadal hrozně. Ne, kecám, zase jsem se do něj pustila rychlostí "hned chci kokos a tu šťávu", že jsem na to zapomněla. 

Dobře, mám kokos, ale co teď? Bohužel to není pomeranč a nehty na něj nestačí (navíc když jsem si je ve zkouškovém všechny ojela). Vždycky jsem tím ořechem prostě hodila (na Ostravsku by se řeklo "mrdla") o zem a on se rozletěl, ale tentokrát jsem chtěla i tu sladkou šťávu! 
Vydala jsem se tedy do sklepa pro pilu,. Našla jsem jen tu motorovou... Hmmm... Ve výsledku by to asi nebyl dobrý nápad. 
Vzala jsem tedy v kuchyni do jedné ruky nejlepší a nejostřejší nůž (promiň tati, já vím, že to byl Tvůj narozeninový dárek) a do druhé paličku na maso (a ještě zástěru a vypadala jsem jak Dexter). Nůž jsem přiložila čepelí na střed kokosu a klepla paličkou. A nic. Tak znova a znova a znova, až jsem se naštvala a bouchla fakt pořádně (až talíře poskočily a omítka se uloupla) a kokos povolil. Pak už stačilo jen silou (vůle) obě půlky (kokosu, ne svoje) od sebe oddělit a užít si tu šťávičku...mhmmmm... Škoda, že ji bylo tak maličko. Pak už zbývá jen vypreparovat dokonalou dužinu a užít si chuť léta (a ze zbytku si udělat podprsenku a odstěhovat se na Havaj...uuuu, hulahula...).


Jinak BloggerGirl zkoušela otvírat svůj kokos tak, že jej šoupla na chvilku do mikrovlnky. Možná to příště taky tak vyzkouším. Ale nejdřív si musím spočítat, co bude levnější, jestli koupit nové nože nebo novou mikrovlnku...

Co Vy a kokos? Jak ho máte nejradši? Milujete, když se jen tak můžete zakousnou do pořádného kousku?


Nebo radši naškrábaný na plátky...


...na kašičce s ovocem a jogurtem? Tohle byla rýžovo-ovesná uvařená se skořicí, banánem a jahodami, navrchu byly další jahody, bílý jogurt a kokos. Tomu říkám léto na talíři.


A takový strouhaný...mňam...


...nejlépe v nějaké jednoduché svačince. Navrstvíme na sebe bílý jogurt, kokos, nakrájený banán, jogurt, banán, kokos a jogurt. Nakonec ještě zasypeme kokosem a pokapeme trochou medu (ať je ten život sladší...). A příště ještě skořici!


Dokonalá jednoduchá kombinace v delikátní svačince.


Už jste vyzkoušely můj obrovský kokosový lívanec...? Další veselá letní snídaně...


Lívanec byl dělaný na kokosovém oleji, kterým se mimochodem můžete před výrobou lívance celé napatlat (a pak budete k sežrání, bo je fakt výborný!).


Nebo jáhlovo-kokosový chlebíček...? (Pořád na něj myslím...rozpečený v topinkovači...)


Já se dneska rozhodla zase experimentovat a pustila se do výroby batátovo-kokosové zmrzliny podle Lucie (psycho kombinace, která stojí za vyzkoušení!). 
Půl batátu jsem propíchala nožem a dala na cca 6 minut do mikrovlnky (na plné kule). Hotový batát jsem vyloupla ze slupky a se lžičkou medu, špetkou soli, vanilkovým extraktem a skořicí rozmašírovala vidličkou na kaši. Bohužel se v mé spíži ani lednici nenacházelo kokosové mléko (které si musím konečně koupit!), proto jsem místo něj použila velkou hrst nastrouhaného kokosu a půl hrnečku mandlového mléka, což jsem přimíchala k batátové směsi. Ta byla následně šoupnuta do mrazáku. Co hodinku jsem chodila zmrzlinu promíchat a po 4 - 5 hodinách byla hotová. 


Jenže já ji v mrazáku nechala déle a zapomněla promíchávat. No a co se samozřejmě stalo? Vznikla mi batátovo-kokosová kostka (haha, blondýna). Takže tak krásně, jako ta od Lucie, sice nevypadá, ale je výborná! (Zrovna se nad ní rozplývám.) Kdo by to byl té kombinace batátu a kokosu řekl? Díky, díky, DÍKY, Lucie (Bože můůůj, já se jí snad užeru!! Ještě, že mám schovaný jeden batát a zbyteček kokosu...uaaaaa...)

Tak co? Nedaly byste si něco kokosového? 

Bye, bye and coconut rules!

Blondy

4 komentáře:

  1. kombinace batátu a kokosu je nejlepší :)
    Všechna jídla vypadají krásně a zdravě, mňam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím! :)
      Děkuji, a všechna byla výborná! :)

      Vymazat
  2. Tvoje nadpisy článků mě občas přivádějí do rozpaků, ale vždycky se pobavím! :D
    Čerstvý kokos jsem hrozně dlouho neměla, což je chyba, jak vidím, A čerstvě nastrouhaný - to musí být vůůůně, co? :) Nejvíce bych chtěla ochutnat ten tvůj chlebíček, hrozně mě láká. Teď jsou před námi prázdniny, takže si tvůj receptík zakládám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam hodím vždycky něco, co mě hned spontánně napadne, většinou taková blbost (u mě nic nového) :D
      Byl naprosto úžasný! Dneska jdu pro další ořech :)
      Děkuji a fakt vyzkoušej, stojí za to :)

      Vymazat