neděle 16. června 2013

Jáhlovo-kokosový chlebíček

Pěkné odpoledne!

Další krásný den.. Úžasné!

Jelikož v pečení ráda experimentuju hlavně s různými druhy mouk (muk?), už nějakou dobu mi v mé "zdravé" skříňce v kuchyni (vůbec tam není pět arašídových másel) ležela tato jáhlová (koupena v Globusu).


Dlouho jsem přemýšlela, co s ní a jelikož mě poslední dobou honí strašná chuť na kokos (a taky na mák!!), tak včera přišla její chvíle a vznikl z toho tento vynikající JAHLOVO-KOKOSOVÝ CHLEBÍK se sušeným ovocem.


Na malou chlebovou formu jsem  potřebovala:
  • 1 hrnek strouhaného kokosu
  • 3/4 hrnku hladké jáhlové mouky
  • 1/2 hrnku acidofilního mléka
  • 1/4 hrnku polotučného mléka
  • 2 vejce
  • 2 lžíce medu
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička sody
  • vanilkový extrakt
  • sušené ovoce
V misce jsem vyšlehala vejce s mléky, extraktem a medem, pak přimíchala kokos, mouku, prášek do pečiva, sodu a nakonec i sušené ovoce (jakékoliv, nebo mohou být i ořechy). Těsto jsem přendala do vymazané a vysypané formy na chlebík a šoupla do trouby předehřáté na 175°C na cca 40 - 45 minut, tzn. dokud nebyl chlebík zlatohnědý a těsto se při píchnutí  nelepilo na špejli.


Chlebíček je výborný! Vůbec není poznat, že byla použita jáhlová mouka, je jemný s výraznou chutí kokosu. Já jsem si dala jeden plátek na chvilku opéct do topinkovače, pak lehce potřela máslem a byla to dokonalost! A s marmeládou (třeba jahůdkovou) to určitě taky bude stát za to.

Mějte se krásně a upečte něco s kokosem nebo mákem! (Ať mám nějakou inspiraci.)

Blondy

P.S. Mimochodem princ rostl a už vyrostl!  (Ale stejně bych radši toho živého.) A taky už se netváří tak nasraně (vylila jsem mu vodu a už se netopí). 



8 komentářů:

  1. Páni:) Ten vypadá skvěle:) Myslíš, že by to šlo i z normálních jáhel?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že určitě ;)
      Řekla bych, že by stačilo uvařit tak 50 g suchých jáhel a udělat těsto jen z toho acidofilního mléka a normální kdyžtak postupně přilívat, kdyby ta směs byla moc hustá :) Bo vařené jáhly jsou přece jen "mokřejší" než ta mouka...

      Vymazat
  2. Jé, to musí chutnat skvěle. Určitě někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. Oooo, tak to je pan fešák! Moc se ti povedl, hrozně bych ho chtěla ochutnat. Já bych si ho dala s máslíčkem a banánem :D nebo jak píšeš ty s marmeládkou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Dneska jsem ho dala ochutnat kamarádce a moc ji chutnal, takže se asi fakt povedl :D a i přesto, že nejí rozinky, tak ji v tom moc chutnaly :)
      S banánem! Super nápad, děkuju! :D

      Vymazat