pátek 7. února 2014

Brokolicový "nákyp" aneb "vykypni" si ten svůj!

Krásný den, moje milé!

Dneska jsem měla fajné posezení u psycholožky. Úplně totálně celou hodinu jsme probíraly chlapy. Naprosto totálně vyčerpávající téma a za celý den jsem dneska úplně kantare. Jo! a shodly jsme se na tom, že jsou to sice úplní mamuti, ale že bez nich bych to prostě nešlo. No jooooo... A vůbec, nechápu, co se to semnou děje, ale jako by se ve mně nějak začaly probouzet mateřské a rodinné pudy...? A nebo to dělá to skoro jaro, co je venku a nenápadně na mě leze...??!!

Jop, jinak včera jsem poprvé dělala jsou první "nákyp"! Teda nevím, jestli to je fakt nákyp jako nákyp, ale já to považuju za "nákyp", bo jsem to do toho pékačku prostě všechno kypla a pak to kypla do talíře. Takže prostě "nákyp" alá "co dům dal" alá "mám chuť na všechno" alá "to už je tu dlouho a možná za chvilku zezelená, tak to tam též šoupnem".

No jo, zní to teda dost divně, ale kočenky, je to DOKONALÉ! Taky jsem myslela, že to bude pěkná šlichta, ale ve výsledku mňamka! Včerejší večeře a dnešní krabičkový oběd s další kupou zeleniny byl pošušňáníčko (naprosto debilní slovo).


Takže pokud si taky chcete pochutnat, tak si stejně jako já nachystejte:
  • 750 g brokolice uvařené v páře
  • 2 vejce
  • 2 sójové párky a nebo cca 150 g uzeného tofu
  • 150 ml (sojového) mléka
  • 100 g bezlepkové (celozrnné) mouky
  • olivy, kukuřice
  • sůl, pepř
  • sýr na posypání
Naprosto mega jednoduše rozmixujte brokolici, přidejte dvě vajíčka, pak párky, mléko, mouku a podle chuti sůl a pepř. Nakonec už jen ručně přimíchejte kukuřici a nakrájené olivy. Vykypněte to do vymazaného a vysypaného menšího pekáčku, šoupněte do trouby vyhřáté na 175°C a pečte asi 50 - 60 minut. Ke konci pečení posypte sýrem ať se kráááásně rozteče. Mhmmmmmmm...


A vykypnutý nákyp na včerejší večeři byl s teplou zeleninkou. A vypadá to děsně! Já vím! (Moje fotografické umění je mizerné a byl večer a blbé světlo a je to foceno mobilem a foodbloggerka ze mě bude asi tak...nikdy?) Jenže ta chuť! Moje chuťové pohárky zpívaly blahem!! 


A víte co? Taky nejsme dokonalé a nevypadáme naprosto úžasně, ale pod tou vnější slupkou jsme přeci jen naprosto jedinečné a skvělé! Nesuďte na první pohled a prozkoumávejte a poznávejte!

Takže zkuste si "kypnout ten svůj", fakt to stojí za to!

Muciky muck! (Fuj, já to fakt nesnáším!)

Blondy

P.S. Je vůbec slovo "kypat" slovo? Já spíš znám od babičky "kydat", bo oni většinou kydali hnůj, ale "vykydněte si svůj nákyp" zní tak nějak pofidérně, což?

6 komentářů:

  1. ahojky! probírání chlapů, to je tvoje viď?:D:-* a jaký mateřský pudy? ještě toho trochu!:D
    nákypy nemusím, ale když je v tom brokolice - dala bych mu šanci
    a kypat slovo asi není :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, kočko! Si piš :D
      Jako já ani nevím, jestli to byl ten typický nákyp, ale bylo to moooc dobré :D

      Vymazat
  2. jé, další článek..:) mile jsi mě překvapila, že jsi v plné síle zpět a aktivně přispíváš, já tě tak ráda čtu..
    jinak nákyp jím jen na sladko, tohle mě nikdy nenapadlo..
    a...jestlipak už máš nějakého chlapce? :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda :) opravdu, když to jde, tak se snažím :)
      Na sladko bych taky chtěla zkusit, asi rýžový s jablíčky :) a kdybych měla chlapce, tak bych je nemusela hodinu rozebírat u psycholožky :D Bohužel mám v tomto směru celkem smůlu...

      Vymazat
  3. Noo, myslím, že kypat slovo není :D Že by novotvar? Ale k nákypu se hodí, tak proč ne :)) Ono už samo slovo nákyp je zvláštní...
    Jen se chci zeptat, jestli teď nějak záměrně omezuješ lepek? Jestli mi něco uniklo, tak se omlouvám :) Každopádně, u nás se dělal vždy max. sladký rýžový nákyp s meruňkami, klasika...a když to bylo slané, tak to mělo prostě jenom přívlastek "zapečené" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nevím, jestli omezuju, ale spíš ráda peču s různých druhů mouk (ovesná, kukuřičná, žitná,...) a ta bezlepková z MarksAndSpencera mi vyhovuje, takže máš pravdu, že se ten lepe snažím někdy omezit :)
      Rýžový nákyp na sladko bych též chtěla zkusit :) a "zapečené" pro mě bylo vždycky to, co se přelilo vajíčkem a šoplo na dvacet minut do trouby :D

      Vymazat