neděle 4. srpna 2013

Boží nedělní snídanění s pohankovo-celozrnnými gofry

Fááájoou neděli, krásky!

Jakpak se dneska máte? Konečně se nám trošilinku ochladilo! (Jupí?) A já si zase ráno zašla na jógu a teď jsem fajně jetá a rozrelaxovaná (a nacpaná asi dalším kilem melounu), tak to vidím na nic moc nedělání, čtení a možná chvilkami  nějaké to schrupnutí...? (Jooo, už teď to na mě jde...)

Strááášně dlouhou dobu jsem neměla gofry. Znáte gofry? Pro Vás asi spíš vafle, ale my tomu vždycky říkali gofry. Mám na ně úžasné vzpomínky! Když jsme se sestřičkou a bratracemi byli malí, dělali nám je o prázdninách na chatě děda s jeho přítelkyní v gofrovači, což byla v té době naprostá novinka! Já Vám povím, ty byly tááááák úžasné! A vždycky jsme je pojídali s rybízovou nebo jahodovou marmeládou, zakysanou smetanou, šlehačkou a nebo si je ještě sypali Grankem. Uaaaa, výborné! Vždycky jsme se nacpali k prasknutí a pak se půl dne nehnuli. 
No a dneska v noci se mi o nich dokonce zdálo! Takže ranní snídaně byla jasná. A navíc jsem na ně měla dlouho táááák obrovskou chuť!
Původní velký gofr je kulatý a skládá se z pěti těchto srdíček, ale mně se prostě vždycky rozpadne.  (Nene, chyba není ve mně!) Nevadí, i tak je dokonalý!


Na 5 velkých gofrů jsem potřebovala:
  • 70 g pohankové mouky
  • 70 g celozrnné špaldové mouky
  • 1 vejce
  • 250 ml mléka
  • 1 lžíce vanilkového cukru
  • 2 lžíce oleje
  • 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva
  • špetka soli
  • trošku másla na potření gofrovače
V míse jsem smíchala všechny ingredience a udělala těstíčko, které bylo podobné jako palačinkové, akorát hustší. Rozpálený gofrovač jsem potřela (ehm...vevnitř, ok?) troškou másla, nalila na něj (do něj) naběračku těsta a nechala jej gofrovat. Po pár minutkách byl gofr hotový, krásně světle hněďoučký a voňavoučký. Hned jsem jedno teplé srdíčko musela spořádat! Ježiš, mňam! Pak jsem vazala dva gofry, polila bílý jogurtem, posypala čerstvými ostružinami, nakrájenými jahodami a praženými slunečnicovými semínky (a přidala trošku dokonalé rybízovo-malinové marmelády od I...muciky muck!).



No řekněte, není to dokonalá snídaně? (Hmmm...to je jak do pořadu "Chcete mě?".)

Co dobrého jste snídaly Vy? Gofry? Vafle? Jak je máte nejradši?

Já jdu lenošit a válet se na deku ven na zahrádku... Jeeeee...

Mějte se a ugofrujte si nějaký senzační gofr!

Blondy

8 komentářů:

  1. To je super. Já bych si vafle hrozně ráda dělala, ale nemáme vaflovač.
    Hrozně se mi to líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už víš, co si přát na narozeniny/Vánoce ;)gofry jsou výborné, zase trošku něco jiného než palačinky či lívanec :)

      Vymazat
  2. receptík si uložím!:) s fešákem si chcem udělat vafle

    OdpovědětVymazat
  3. taky máme takovýhle srdíčka a rozdělujeme je schválně :D přijde mi to roztomilejší :D a vzpomínky - potřené džemem, nebo ještě nutellou a šlehačkou ♥ no yummy :D ale taky jsem je už dlouho neměla :D

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to skvěle, koupím vaflovač a jdu na to!!

    OdpovědětVymazat