neděle 28. července 2013

Koláč s ricottou a meruňkami

Ahojte!

Tak jsem včera večer dodepresila (nebo jak se tomu říká?), úžasně se vyspala, ráno se probudila čilá jako rybička a se skvělou náladou (i když moje fenka chytla průjem jak cyp a s prominutím zesrala mi celý barák...jojo, haha). Pak jsem se zašla "ochladit" na svoji milovanou bikram jógu (ano, jsem šílená, ale bylo tam mnohem lépe než venku a ten úžasný pocit na konci....fiiii) a s tatínkem na výborný oběd. 

Teď už jen kempuju v mrazáku a pořád ten pot ze mě valí a není k zastavení. Grrr...Bleeee... Co s tím???!!

Co Vy? Co vůbec děláte v takovém horku? Žijete? Ani bych se nedivila, kdyby nee...

V týdnu nám sestřin přítel donesl kupu čerstvého ovoce. Rybíz, angrešt, obří kanadské borůvky a hlavně taky velikánskou mísu meruněk (a já si ještě nakradla další ostružiny, haha). Hned mi bylo naprosto jasné, co s nimi. Už dlouho jsem chtěla zkusit koláč s ricottou a doplnit jej nějakým dobrým ovocem a v tomto případě meruňky byla dokonalá volba!



Těsto na jednu velkou kulatou formu:

  • 200 g hladké špaldové mouky
  • 200 g celozrnné špaldové mouky
  • 200 g másla (HERY)
  • 5 lžíc studené vody
  • 4 lžíce třtinového cukru
  • špetka soli
Do mísy jsem šoupla prosáté mouky, přidala špetku soli, cukr a na kostičky nakrájené máslo. Vše jsem propracovala rukama, přidala asi 5 lžic chladné vody, aby mi těsto drželo pohromadě a šoupla jej asi na 20 minut do lednice. Mezitím jsem si předehřála troubu na 175°C, nachystala náplň a meruňky.

Náplň:
  • 400 g ricotty (2 kelímky)
  • 2 vejce
  • 30 g třtinového cukru
  • trošku citronového aroma
Navrch:
  • meruňky (cca 700 g)
  • třtinový cukr na posypání
Vejce jsem vyšlehala s ricottou a cukrem do hustšího krému, meruňky vypeckovala a rozčtvrtila.


Pak jsem vychladlé těsto vyválela na tenký plát, jež jsem přenesla do formy, propíchala vidličkou a rozprostřela na něj krém z ricotty. Na krém jsem pokladla čtvrtky meruněk a ještě posypala třtinovým cukrem (a dozdobila hvězdičkami...uiiii...ňuňuňu). Koláč jsem šoupla do předehřáté trouby a pekla asi 45 minutek.


Koláč byl výborný! Ale dneska ráno byl ještě mnohem lepší, když těsto přes noc nasáklo tu chuť meruněk a ricotty! Jinak s použitým množstvím cukru nebyl moc sladký, což mi celkem vyhovovalo, takže kdo rád sladší, tak toho cukru tam klidně sypte víc.


A výborný bude taky s malinami, ostružinami a třeba i jablíčky... Jooo, všechno zkusím!

Co pečete Vy, milé dámy? Šup sem s nějakou inspirací!

Krásný zbytek dne a dožijte se jeho konce!

Blondy

4 komentáře:

  1. Docela si se mi trefila do potřeby - mám doma plný koš meruněk a už dochází inspirace! Vypadá krásně!

    OdpovědětVymazat
  2. Jaké ovoce byste doporučila místo meruněk - nemám je ráda.Děkuji

    OdpovědětVymazat