pátek 5. července 2013

Dvě dokonalé variace na tvarohovou zmrzlinu

Ahojte!

Venku to začíná vypadat na konec světa, že by "vlahý letní deštík"? (Proč já vždycky začínám kecy o počasí?!)

Včera bylo venku bylo asi milion stupňů (zase počasí?) a mě nezbývalo nic jiného, než se pustit do vyrábění domácích tvarohových zmrzlin. Ne, kecám, musela jsem zaplnit přebytečné volné místo v mrazáku (znervózňuje mě, když není narvaný, bo mám pak totiž pocit, že mi něco chybí), spotřebovat tvaroh (datum spotřeby 30.6....?), přišla další "maková" vlna a Terka v My Paradise mě navnadila na arašídovou zmrzlinu. Takže čáry máry simsala bim vznikla MAKOVÁ ZMRZLINA a ZMRZLINA Z ARAŠÍDOVÉHO MÁSLA. (Nikdo nezná, pro všechny naprostá novinka!) Hned jsem věděla, že to budou neskutečné lahůdky, bo mák a arašídové máslo? Těmi se nedá nic pokazit! (A navíc když to vyrábím já!) 
Tentokrát jsem ani nepotřebovala mixér, bohatě stačila miska a lžička (a moje "namakané bicáky"). A navíc jsou to tak jednoduché recepty, že si je vyrobíte všichni (povinně). Jen bylo potřeba doladit množství surovin, aby to bylo tipťop! Samozřejmě, pokud máte rádi o hoooodně sladší, makovější či arašídovější, tak si upravte podle sebe, ale podle mě, tak je to přesné.


Takže základ obou zmrzlin je naprosto stejný (v jednoduchosti je krása). Do každé misky jsem si odvážila:
  • 125 g měkkého tvarohu
  • 50 g bílého jogurtu (použila jsem Jihočeský)
  • 15 g třtinového cukru
  • pár kapek vanilkového extraktu
Do jedné misky jsem pak přisypala 20 g mletého máku a do druhé 50 g povoleného arašídového másla s kousky, ochutnala (řekla si, jak jsem úžasná) a dala mrazit tak na 4 hodinky do mrazáku (hohoho, teď už zase plného), přičemž co každou hodinku jsem byla zmrzlinky promíchat (a otestovat). Pak už jsem jen servíroval se snítkou máty.



Úplně primitivní recept, ale WAAAAW! Ten mák a ty kousky arašídů! Ovocné zmrzliny jsou sice super, ale tyto jsou fakt úžasné, hlavně ta arašídová (njn, máslíčko jede!).

Tak co? Jdete do toho?

Krásný zbytek dne!

Blondy

8 komentářů:

  1. Domácí zmrzky jsou beztak nejlepší. :P

    OdpovědětVymazat
  2. Mmm, zase mě lákáš! :D Tvarohovou s arašídovým máslem jsem taky dělala, ale máslo tam nebylo primární chutí, ale s kakaem - výborné! A maková zní skvěle, já bych k tomu pořád ještě cpala švestky, takže bych zamíchala ještě trošku povidel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky měla nutkání do nich rvát všechno možné, třeba do makové sušené švestky! :D Ale chtěla jsem zkusit jen jejich "čistou" verzi :) Příště experimentuju! :D

      Vymazat
  3. Ty zmrzliny vypadají skvěle :-) Já jsem si dělala jahodovou s mascarpone!! To byla dobrota!! Koukala jsem, jak zahradničíš. Také mám zasazené bylinky - bazalku, kopr, pažitku a měla jsem i špenát, ale už je snězený :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, to věřím! Mascarpone a jahody, skvělá kombinace! :)
      Mňam, špenát! Zrovna včera jsem ho snědla asi kilo :D

      Vymazat
  4. Sakra, dostala jsem chuť na zmrzlinu..:D

    OdpovědětVymazat