čtvrtek 13. června 2013

Zdravě z mého stolu (1)

Krásný slunečný den!

Jeee, jak je venku fáááájně! Jen tak si tu sedět na zahrádce na lavičce a užívat si toho sluníčka! To jsem potřebovala! Vůbec nemyslím na to, že se musím jít za chvilku ponořit do hloubi vědeckých studií (blaf). Prostě teď si vychutnávám ten klid, relax, šumění větru, zpěv ptáků  (sousedovu sekačku na trávu...grrrr) a svůj odpolední "kyblíček" oříškové kávičky (čokoládičku a trošičku karamelové omáčičky). Taky si to tak užíváte (doufám, že bez sekačky)?

Dopoledne jsem sice musela trávit zavřená ve škole a kutit jeden projekt, abych už konečně mohla doklepat poslední zkoušku (a mít PRÁZDNINY!!!), ale nic mi nebránilo v tom využít toho krásného počasí a dojet tam na kole (miluju, miluju, miluju!). A zpáteční cestu jsem si ještě trošku prodloužila, udělala si parádní výlet a mám dnes ujeto krásných 44 km (jsem dobrá!).

Zde jse se zmiňovala o to, že jsem se zapojila do výzvy od Nikki Zdravě z mého stolu. Takže jak pokračuju? (Doooost dobře.) Mám pro Vás první várku z mých 20 zdravých potravin.

Už dlouhou dobu v mém objektu zájmu bylo avokádo. Minulý týden konečně nastala ta chvíle, kdy jsem ho poprvé ochutnala. Zcela nepřipravená, na to, co mě čeká, jsem si na večeři v restauraci objednala salát s krevetami (čtyři grilovaní, mega velcí a dobroučcí krasavci...božská mana!) s avokádovým krémem. A ejhle, jaké bylo překvapení, když mi místo "avokádového krému" donesli syrové avokádo nakrájené na proužky! (Nebo se takové úpravě teď říká "krém"?) Ale okay, neřešit, aspoň jsem jeho chuť mohla pořádně otestovat a vychutnat. První sousto...hmmmm...nic moc, třeba bude druhé ochutnání lepší... Ne, i to druhé bylo nic moc... Někde byla chyba? Ve mě? (Určitě nee.) V avokádu? (Určitě.) Prostě bez úspěchu, přišlo mi takové nijaké, bez chuti. Zítra si ho zkusím koupit ještě jednou a o víkendu mu dám druhou šanci a uvidíme, jestli na něj nezměním názor. Máte nějaké nápady, co s ním? Sem s nimi!

Dále jsem si ve slevě v Tescu koupila tyto bambusové výhonky ve vodě.


Jako nejspíš už jsem kdysi bambusové výhonky jedla, asi v nějakých čínských nudlích nebo tak, ale to jsem prostě zblajzla a ani se na  jejich chuť nějak nesoustředila (a upřímně pochybuju, že jsem věděla, že to co zrovna jím, je bambusový výhonek). Proto svoje "poprvé" s bambusovými výhonky pokládám za sobotu, kdy jsem otevřela plechovku a vykoukly na mě tyto malé "tasemnice". 


Čerstvý bambus se doporučuje chvilku povařit, ale tento sterilovaný klidně můžete jíst hned (aniž byste se po...). Tak jsem si hned jednu "tasemnici" vzala, zkusila a vůbec není špatný! Fičím pro další plechovku! Je takový jemný a křehký. Hned jsem ho zkusila šoupnout do takové zeleninové pánve, co jsem si kutila na večeři, ale to jsem neměla dělat, bo ta jeho jemná chuť byla zcela přebita ostatní zeleninou a kořením. Takže poté už jsem ho přidávala pouze syrový do salátů a super! Zkuste!

A do třetice všeho dobrého tady mám tohoto fešáka. To jsem tak v pátek obcházela ovoce a zeleninu v Tescu a říkala si, co bych tak mohla vyzkoušet nového. No a on tam chudák tak seděla a smutně koukal, až po chvilce na mě koukal z nákupního košíku (a teď už, chudák, nekouká).  Lidi, seznamte se, toto je meloun Cantaloupe. Meloune, tohle jsou lidi.


Pustila jsem se do něj v pondělí ráno na snídani, rozkrojila ho (a teď si o mě budete myslet, že jsem naprosto trhlá, ale já fakt až tak moc nejsem!) a první věc, co mi vytanula na mysli, byl obrázek tohoto:


No, jako řekněte, že Vám to též nepřipomíná vetřelce!!


A moje dojmy? Není tak vodový a je hutnější než vodní meloun. Líbilo se mi, že jeho chuť nebyla příliš sladká, taková podobná sladké mrkvi, ale tisíc lidí, tisíc chutí, každý si musí vyzkoušet a posoudit sám. Určitě zase kupuju. 
No a já si ho dala na snídani na kašičku, spolu s plátky kokosu a citronovým jogurtem. Božská tropická kombinace a cítila jsem se jako někde v ráji na pláži v houpací sítí. Mhmmmmmmmmmmmm... Též si to teď představujete??


Ještě chvilku budu nasávat tu božskou vůni jaro/léta a vrhnu se na učení. I když mě při tom relaxování v tom lehkém vánku tak nějak bere spánek...

Pěkný zbytek odpoledne a papejte zdravě!

Blondy

4 komentáře:

  1. Taky jsem si udělala menší relax na zahradě (po cvičení :D) a bohužel jednu dobu i na tu sekačku přišlo - ale sekala jsem já :D
    Na kole 44 km? Páni, jak dlouho jsi to jela? A z avokádíčka si nic nedělej, dej mu druhou šanci. Nikomu nezachutná napoprvé, protože ho většina chutná jen tak syrové a to není žádný šlágr. Když si z něj ale uděláš smoothie nebo pudink s banánem a kakaem, nebo guacomale, tak ti určitě zachutná.
    Bambusové výhonky jsem si koupila jednou v Lidlu a letěly do koše :D - nevím, možná byly prošlé, ale ten nálev prostě smrděl jako chlorovaný bazén a výhonky s ním.
    Melouny zase tak moc nemusím, proto znám chuť jen toho vodného červeného. Podobné vychytávky jako je ten tvůj, žlutý, medový apod. jsem nikdy neměla a popravě ani mě to moc neláká si ho koupit. Kdyby mi ho někdo podstrčil na pláži, tak si ho ale určitě dám :D

    Pěkně se uč, ať se daří!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pak ještě přišel domu taťka a začal vrčet naší sekačkou přímo mně za krkem, tak jsem to venku zabalila, grrr :( :D
      Záleží na terénu a dneska jsem si vybrala kopečky, takže za hoďku a třičtvrtě :) a krásně jsem se spálila, ou :D
      Už jsem se u Tebe koukala na ten avokádový dezert, tak jej možná vyzkouším :)
      Taky mě moc nelákaly takové melouny, ale řekla jsem si, že zkusit ho můžu :) Jojo, na pláži... a ještě by ho mohl servírovat nějaký fešný, opálený a namakaný fešák...mhmmmmm :D
      Děkuju, pro dnešek už naštěstí doučeno :)

      Vymazat
  2. Tak to já bych si asi tak v klidu nedokázala užívat když bych věděla že mám před sebou ještě horu učení :D Já jsem teda avokádo ještě nejedla, ale je dost možné že kdyby to byl fakt krém bude ti chutnat víc :) A bambusové výhonky vypadají dobře, určo se po nich mrknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš myslet na ty příjemné věci, co přijdou za odměnu po té "hoře učení"... Tak to dělám já :D ;)
      Avokádo jsem si teda koupila znovu a uvidím, co z něj vyrobím :) a bambusové výhonky určitě zkus a uvidíš, třeba si je zamiluješ jako já :)

      Vymazat