sobota 15. června 2013

Z mého jídelníčku (3) aneb zeleninka na scénu!

Pěknou sobotu!

Jakpak se dneska máte? Mně je dneska fáááájně (i když už mě dopoledne stihla ségra parádně vyklepat na bembajsu...grrrr)  a teď na chvilku odpočívám u kafíčka, než se zase vrhnu na práci. (Musím "spolknout žábu" a pak bude zase relaaaax.)

A dneska zase budeme jííííst! Opět jsem vyštráchala další fotky z mobilu. (Nechcete mi někdo koupit pořádný foťák?)

Jak už jsem psala někdy dřív, já prostě MILUJU zeleninu, v množství mega velkém (až budu bydlet sama, koupím si pole a zasadím si tam úplně všechno!). Hlavně na oběd a večeři bych se ji doslova mohla užrat a nemám problém sníst i kilo za den (farmáři se radují!). Zrovna včera jsem dostala tak trošku zdupáno za to, že nakupujeme taaaaak moooooc zeleniny a kvůli ní taaaaaak moooooc platíme... No, ale když ji milujete, tak není co řešit, což? Máte stejný "problém"?

Teď už jím úplně skoro všechno (ehm...před půl rokem jsem si vystačila s paprikou, okurkou a kedlubnou), avšak určité výjimky, které nevyhledávám, se najdou pořád, tak např. cibule (ne, nikdy se syrovou nenaučím jíst... fujfuj), červená řepa (ta barva mě celkem straší), zelené fazolky (pořad hledám odvahu...ach, ta školní jídelna...)... Určitě bych ještě na něco přišla.

1. Pečená zeleninka - úplně nejvíc nejlepší a moje nejoblíbenější večeře. Není nic jednoduššího a delikátnějšího než nakrájet zeleninku na velké kusy, hodit do pekáčku, přidat koření, zakápnout troškou oleje a šoupnou na 40 minut do trouby vyhřáté na 200°C! Jednou se toho přežeru a prasknu! (Tomu říkám spokojená smrt.)
  • Pečená cuketa, rajčata a paprika


  • Pečený lilek (v pokročilém stádiu rozkladu), bílý chřest (pořád nevím, jak ho mám JEDNODUŠE oloupat...??!!) a paprika


  •  Pečená cuketa, rajčata a mrkev (fakt je dokonalá, když se upeče)


A pak už stačí přidat nějakou bílkovinu, třeba tofu (uzené nejlepší!), orestované kuřecí maso, šmakouna a nebo jen hoooojně zasypat sýrem a nechat zapéct. PARÁDNÍ večeře! (Pečená rajčata, sýr, oregano = úplně jak pizza!).


2. Zelenina z jedné pánvičky - aneb moje oblíbené obědy (zjistila jsem, že máme malé pánve a bordel je vždy absolutně všude). Opět úplně jednoduše rozpálím na pánvičce trošku oleje a začínám třeba kuřecím masem nebo tofu, které orestuju. Pak přichází na řadu žampiony (pokud mám), poté přihazuju zeleninku nakrájenou na malé kostičky v pořadí od nejtvrdší (mrkev, brokolice,...), po nejměkčí (kukuřice, hrášek,...), nakonec osolit, opepřit a okořenit (a na vrch samozřejmě ještě sýr...třeba grand moravia a nebo včera jsem měla výborný kozí...mhmm...) a voilá!
  • Orestovaná krutí šunka a žampiony, mrkev, cuketa a brokolice


  •  Restovaná cuketa, ředkvičky, hrášek, kukuřice a polníček


3. Zeleninové salátky - a další rychlovka na večeři nebo do krabičky do školy. Jakoukoliv zeleninu stačí nakrájet, lehce okořenit, přidat olivový olej (ze sušených rajčátek...mňam) nebo výborný dressing z  M&S a třeba restované žampiony nebo kuřecí masíčko. (Já vím, úplná novinka.)
  • Salát z okurky, kedlubny, bambusových výhonků, brokolice dělané v páře s restovanými žampiony


  • Salát z pekingského zelí, okurky, papriky, kukuřice s kuřecími kousky a praženými sójovými boby


4. Mám strašnou slabost pro zeleninu vařenou v kuřecím/hovězím vývaru, tzn. mrkev, řapíkatý celer, petržel a celer...uaaaaaa... Vždycky tuto zeleninu dostávala naše fenka, od té doby, co jí vždycky sním já, mě nemá ráda.

  • Kousek grilovaného sumce, batát, vařená zelenina a salát z pekingského zelí


  • Vepřová kotletka (když je velká chuť na pořádný kus masa) schovaná pod hříbky, rýže, vařená zelenina a salát z kedlubny a bambusových výhonků


A kdybyste jen tušili, co jsem měla na oběd dneska! Ale to zas v dalším pokračování zdravě z mého stolu, bo to pro mě byla novinka a byla to fakt lahůdka!

Dneska jsem poprvé testovala jáhlovou mouku a upekla kokosový chlebík se sušeným ovocem, tak jsem zvědavá, jak bude chutnat.


A co jste na víkend upekli dobrého Vy?

Pěkné sobotní lenošení!

Blondy

6 komentářů:

  1. Zeleninu mám ráda, grilovaná paprika je úžasná!:)
    A kokosový chlebík se ti povedl, alespoň co se vzhledu týče:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A taky cuketa! :)
      Děkuji a musím říct, že i co se chuti týče :) Je výborný!

      Vymazat
  2. mňám všetko vyzerá úžasne a zdravo :)

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá to moc hezky :) já taky miluju zeleninu z vývaru :) a když si ji přidám třeba k masu, tak ji sním jako první :D

    OdpovědětVymazat