neděle 2. června 2013

Snídáme s blondýnou

Ahojte!

Ještě žijete při nedělním večeru?

Sice je večer, ale za chvilku bude ráno (úplná novinka), takže co tak malá exkurze do tajů mého snídanění?

Moje nejoblíbenější jídlo dne bylo, je a vždycky bude SNÍDANĚ! Bez snídaně bych si svůj den absolutně nedokázala představit, už jen kvůli toho, že mě po ráno vždycky tak nakopne, dodá energii a hlavně zlepší náladu (komu by takové lívance s ovocem nezlepšily??), ale o tom už jsem psala tady.

A teď k tomu, co snídám já. Vždycky sladce! Nevím proč (a možná si budete myslet, že jsem trošku střelená...však co, každý jsme nějaký), ale od jisté doby se každá moje snídaně neobejde bez jogurtu a vloček. Každé ráno mám v nějáké formě jogurt a vločky, přičemž mě to za tu dobu ještě ani jednou neomrzelo a pokaždé se na to těším. 

Nejraději mám jogurt Activia a to jak bílou, tak různé ovocné. Ne, není to proto, že obsahuje naprostou úžasnou kulturu a bakterie, díky nímž pak nebudu nafouklá, budu mít zdravé bříško a chodit pravidelně kakat, ale prostě proto, že mi moc chutná a její množství je na snídani tak akorát. Vločky většinou kombinuju všelijaké možné dohromady (ovesné, pšeničné, špaldové, pohankové, rýžové,...), taková moje snídaňová směs, nebo jen čistě ovesné jemně mleté s otrubami. To by byl základ. Pak přijde na řadu různé ovoce, oříšky, buchty a hlavně ARAŠÍDOVÉ MÁSLO (jsem šílená).

Co si teda ráno kouzlím v kuchyni (a pak si to v posteli vychutnávám hříšně dlouho dobu)?

1. KAŠIČKY
Takže základ kaše tvoří vločky (překvapující?). Buď teda ta moje snídaňová směska všech možných a nebo jemně mleté ovesné vločky s otrubami, někdy v kombinaci s instantní jáhlovou kaší. Vločky vařím ve vodě s troškou soli a medu. Pak přijde na řadu ovoce, oříšky a jogurt. (Od té doby, co ty kaše necpu do malé misky, vypadají fakt pěkně, musím se pochválit!)

  •  s nasekanými mandlemi, jahodami, jahodovou Activii a arašídovým máslem


  •  s nasekanými oříšky a slunečnicovým semínkem v jogurtu a bílou Activii


  •  posypaná mletým kokosem, s banánem, arašídovým máslem a kokosovou Activii


Jelikož kašičkuju zatím chvilku, nemáte nějaké rady na fajné kombinace, co bych mohla vyzkoušet?

2. OVESNÉ LÍVANCE
Jedna z nejdokonalejších snídaní! Jen stačí napsat to slovo a už se mi v puse sbíhají sliny (zítřejší snídaně je jasná). Základ tvoří rozšlehané vajíčko, jemně mleté ovesné vločky, otruby a prášek do pečiva. Pak buď do těsta přidám přímo jogurt a nebo místo jogurtu různé ovoce (to pak těsto ředím ještě troškou mléka) a jogurtem nakonec lívance přeliju.
  • banánové lívance přelité kokosovou Activii, arašídové máslo


  •  jahodové lívance přelité jahodovou Activii, arašídové máslo

  • jogurtové lívance (jahodová, borůvková Activia) s jahodami a borůvkami, arašídové máslo (po x-tém napsaní "arašídové máslo" už se nedivím, že ho mám takovou spotřebu)


3. SNÍDANĚ ALÁ ŽRÁDLO PRO PSA
Ano a taky nesmím zapomenou moje oblíbené snídaně alá žrádlo pro psa, o kterých jsem psala zde. Základ je bílá Activia, pak směs vloček (teď už pokaždé opražená...mhmmm) a ovoce, ořechy, sušené ovoce v závislosti na tom, jakou pečenou buchtu budu "drobit" (bože, jsem fakt čunče.)







Po zamíchání to sice vypadá hrozně, ale já to miluju.

4. A nebo prostě dám do mističky ovocnou Activii, přisypu kupu jemně mletých ovesných vloček s otrubami (přesně 49 g, pak to má tu správnou "hustotu"...když to tak čtu, tak to fakt zní trochu střeleně) a k tomu si nachystám "něco" s arašídovým máslem a džemem.
  • vaječná omeleta, půlka se Šmakoun lískooříškovým krémem a druhá půlka s arašídovým máslem a jahodovým džemem


  • rýžový chlebíček s arašídovým máslem a jahodovým džemem, dvojbarevná buchta z kefíru s arašídovým máslem a borůvkovým džemem (ne, není to hořčice a kečup)


Tak to byl celkem vyčerpávající příspěvek na téma snídaně, až se těším na zítřejší ráno. Jak se Vám  líbí moje snídaně? Sice jsou v některých případech dost zvláštní, ale co už, každému chutná něco jiného a já je zbožňuju. (A to fakt to arašídové máslo cpu úplně skoro všude???!!!)

Dobrou noc

Blondy

P.S. A na závěr ještě jednu chuťovku. Víte, co to je?
Ne, tohle není obyčejná voda, tohle je voda z pramenu v Karlově Studánce, co dovezla sestřička. Jako každá lázeňská voda i tahle má svoji specifickou chuť. Můj taťka ji nazval "záprdkovou". Přesně tak, od slovo prdy nebo prdět. No prostě ty sírany, sirníky a kdoví co, se v ní nezapřou... Hlavně, že po ní budu zdravá jak rybička! (I když podle taťky piju "prdy"...)

8 komentářů:

  1. kybych mohla tak snídám jen lívance a nebo vajíčka, ale různé kašičky mám taky ráda, ale spíš bych chtěla aby mi někdo vyvařoval, snídat moc nestíhám:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já si vždycky radši přivstanu, abych si s tí mohla pohrát a vychutnat si ji a bez výborné snídaně fakt ani krok z domu :) ale samozřejmě bych si taky nestěžovala, kdyby mi ji sem tam někdo nachystal a donesl až do postele :D

      Vymazat
  2. alá žrádlo pro psa :D mě zaujaly ty omeletky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí to z misky pro psa nejím, jen to tak vypadá :D Omeletky jsou mňamka! :)

      Vymazat
  3. Taky miluju sladké snídaně, jogurt a müsli to je moje:) k tomu banán a jsem nejšťastnější na světě:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna dneska jsem měla banánové lívance! :) a ještě s bílým jogurtem, javorovým sirupem a pekanovými ořechy, vyzkoušej ;)

      Vymazat
  4. Krásné to máš, snídaně prostě vedou, co si budeme povídat, že :)
    Ty tvoje kaše jsou úžasně nazdobené a lívanečky taky. Jen bych ti trošku vytkla tu Activii. Vím, píšeš, že ti chutná, ale bohužel to s jogurtem nemá nic společného. Zkus třeba Hollandii nebo jogurt Klasic, který je konzistencí Activii podobný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Já vím... Hollandii znám, tu si většinou dávám na svačinu, bo je ji celkem dost, ale na ten Klasik se zkusím podívat, děkuju :)

      Vymazat