čtvrtek 6. června 2013

Plněné "koblížkové" muffiny

Ahojte!

Konečně tu neprší! Jak u Vás?

Tak maras zkouška zamnou a recept na úžasné PLNĚNÉ "KOBLÍŽKOVÉ" MUFFINY přede mnou (nebo před Vámi?). Říkala jsem si, že k tomu včerejšímu kávičkování (af?) by to chtělo taky něco k zakousnutí.
Vanilkové muffiny jsou klasika, tak jsem chtěla zkusit trošičku něco jiného. Musela jsem teda konečně otestovat tento recept z youtube a vyšly z toho tito fešáci (o těch, co zdrhly, radši pomlčím):
Dva kamarádi
Na 9 vééélkých (zdrhajících) muffinů (uděláte-li radši menší, nezdrhající, tak nebude tolik "srandy") budete potřebovat:
  • 150 g hladké špaldové mouky
  • 80 g celozrnné pšeničné mouky
  • 80 g hladké bílé mouky (opět pokud pečete pouze z bílé mouky, tak použijte čistě jen 310 g hladké mouky a muffiny budou více nadýchanější - koblížkovatější)
  • 130 g třtinového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 prášek na pečení
  • špetka soli
  • 1 vejce
  • 100 g másla
  • 80 ml oleje (já použila z vlašských ořechů)
  • 175 ml mléka
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • marmeláda, povidla,... na naplnění
Troubu jsem dala předehřát na 175°C. Do velké mísy jsem prosála mouky s práškem do pečiva a solí. V jiné míse jsem vyšlehala vejce, olej, mléko, rozpuštěné máslo a extrakt, poté přidala oba cukry a míchala tak dlouho, dokud se krystalky nerozpustily. Tekutou směs jsem následně přilila k mouce a promíchala. Musí vzniknout hladké těsto bez hrudek. Formičky na muffiny jsem vyložila papírovým košíčkem a plnila - nejdřív lžíce těsta, udělat v těstě malinkatý důlek, do důlku lžička náplně a tu zakrýt další lžící těsta. A plněné "koblížkové" muffiny jsou skoro na světě. Pak jsem je ještě vložila do vyhřáté trouby a pekla cca 40 minut, dokud nebyly na povrchu zlaté a křupavé.


Náplně můžete různě obměňovat, já jsem rodince plnila oříškovým krémem od Alnatury 
a sobě povidly (mňam). A do jednoho jsem taky přimíchala arašídové máslo (jooo a zase a zase a zase) a ten byl pak takový vláčnější, máslovější (nečekaně). 
Společně s jogurtem, opraženými ovesnými vločkami (DÍKY Kamčo) a jablíčkem to byla výborná středeční snídaně.

Btw. taky máte na muffinech nejradši ty vršky a na buchtách ty okraje? 
Ještě jeden muffin mi zbyl, tak jsem ho dneska ráno skalpovala, ten "vršek" hodila do topinkovače a pak namazala jahodovým džemem. No parááááda. Jak já mám vždycky fajný den, když si vymyslím takovou dobrou snídani.

Mějte se krásně a snídejte muffiny!

Blondy

3 komentáře:

  1. cože, cože, cože? áá! :)
    a u nás dnes taky neprší :) snad už to vydrží!
    středeční snídani fakt závidím :) a ano, vršky a okraje!:D

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, to je super nápad! Vidím poprvé:) A jinak u nás už taky neprší (klep, klep, klep!!!).

    OdpovědětVymazat