sobota 29. června 2013

Léto v cuketě

Kráááásné ráno!

Tak co? Bude dneska svítit Oskar? A nebo nebude dneska svítit Oskar? Dneska už máme 29. červa a venku kosa jak cyp. Okay, ještě zítra to vydržím, ale od 1. července chci příjemných 23°C a sluníčko!

Chystám si pro Vás jeden příspěvek na "věc", co mi včera konečně dorazila poštou. Já si teda jen při pomyšlení na ni slintám až za ušima (POZOR! A to není ARAŠÍDOVÉ MÁSLO!).

Dneska jenom v rychlosti mám pro Vás úplně fajný tip na výborný oběd (já to fakt jinak, než výborně, neumím). Jako samozřejmě není to můj originální výmysl, bo UŽ JSTE VŠECHNO VYMYSLELY, ale i tak! Nechala jsem se inspirovat TheBloggerGirl (které moje brůško děkuji za skvělou včerejší baštu!).

Tož, to jsem tak včera přemýšlela, co si v poledne dobrého pokutím na jídlo. Chuť byla na cuketu (pořád, každý den!), rajčata, kuřecí maso (jooo, musím likvidovat těch 465 tisíc zmražených kousků) a hrášek (387 miliónů mražených pytlíků zeleniny). Takže, co teď?

Nuoooo a pak mě napadlo, že bych si z cukety mohla udělat tu "pizzu" (lívanec? placku? létající talíř?), na níž jsem narazila zrovna u TheBloggerGirl a k tomu nějakou tu rajčatovo-zeleninovou směs. Mhmmmmmm... Jako by do mě blesk uhodil jsem vletěla do kuchyně a začala vařit, péct, míchat... (Dokážete si to představit...šílená blondýna v kuchyni)

Na dokonalý oběd alá já (jsem skvělá) budete potřebovat:
  • 1 střední cuketa
  • 1 vejce
  • 3 rajčata
  • kuřecí prso
  • mražená zelenina - mrkev, hrášek, kukuřice
  • polníček
  • rýže
  • olivový olej
  • sůl
  • pepř
  • granulovaný česnek, koření, bylinky, ...

Takže nejprve jsem vzala jednu střední cuketu, celou (aji se slupkou!) ji nastrouhala na hrubo, osolila a přimíchala jedno vajíčko. Směs pak rozprostřela na talíř na pečení vyložený pečícím papírem a šoupla na cca 15 minutek do trouby vyhřáté na 175°C.


Zatímco se placka pekla, připravila jsem si "náplň" (ty uvozovky mě začínají bavit). Kuřecí prso jsem nakrájela na kousky, orestovala na olivovém oleji, osolila, opeřila, očesnekovala, obylinkovala (co jak máte rádi, ochutnávat!) a přisypala mražený hrášek, mrkev a kukuřici (a zbavila se tak půlky jednoho z 387 miliónu pytlíku....jupí!). Rajčata jsem na vršku nařízla do kříže, spařila, oloupala, nakrájela na kostky a přihodila do pánve ke zbytku.


Než se mi rajčátka pěkně rozvařila, vytáhla jsem si z trouby cuketovou placku a dala do hlubokého talíře.


Během toho šíleně dlouhého přendávání placky na talíř se rajčátka pěkně rozvařila a udělala nádhernou omáčičku, kterou jsem pak ještě dochutila lžičkou moji milované Tikka pasty (ale nemusí být) a dosolila. Nakonec jsem ještě přidala nasekaný polníček a rýži (něco jak když pejsek s kočičkou pekli dort), chvililinku povařila a pak směs přendala do placky. A řekněte, nevypadá to skvěle? (Možná ne, ale chuťově bylo! Až jsem aji ten talíř málem snědla...)


Úplně bych si to dala zase! A opět to bylo taaaak fajně barevné! No prostě "léto v cuketě"...

Prolenošte sobotu a pěkný den!

Blondy

6 komentářů:

  1. good morning:-* v Oskara doufám, ikdyž to zatím moc nadějně nevypadá.. odpoledne máme vystoupení (tancujeme polonahé:D) a nechci nastydnout, už teď mě pobolívá v krku... a vyloženě léto jak má být no.. na "věc" jsem fakt zvědavá! a bašty, ty by nám šly :) létající talíř - no jasněěě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nepřijdu si vůbec výše teda :) a olej mám normálka z DM, ten bio

      Vymazat
  2. moc se ti pizza povedla, mně zbyla půlka cukety a květáku, tak jsem to zkombinovala a udělala jsem si květákovocuketovou pizzu...a jak jsem si panečku pochutnala ze zbytků:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však zbytky jsou vždycky nejlepší! :D Květák nemám ráda, ale zkusím cuketovo-brokolicovou :) Hmmm...vidím to u sebe na "pizza" vlnu :D

      Vymazat
  3. mňam! ten oběd vypadá skvěle :)
    Jsem zvědavá, jakou "věc" sis objednala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      No, ono to není žádná novinka, určitě to znáš :) Jen mě to trošku víc zaujalo :)

      Vymazat