čtvrtek 9. května 2013

Božský tvarohový koláč s drobenkou

Ahojte všichni!

Tak dneska opět nádherné slunečné ráno! Jsem zvědavá, jak dlouho to vydrží, doufejme, že celý den :). Jakpak jste se dneska vyspali? No, upřímně já teda nic moc... Celou noc jsem stanovala pod peřinou díky rozzuřené partě komárů v pokoji a gangu mrouskajících koček pod mými okny, takže si dovede představit, jak teď asi vypadám (čile, svěže, vyspaně :D ...určitě nee). A to mám dneska za úkol uklízet sklep a učit se na zkoušky. Jéééééj, jak mně se strašně nechce!

Dneska celý den :D

Dneska mám pro Vás receptík (zase jídlo) na BOŽSKÝ TVAROHOVÝ KOLÁČ, o kterém, mám pocit, jsem se už zmiňovala. A jak jsem k tomu receptu přišla? Můj problém je, že miluju koláčky, tedy spíš tu náplň (hlavně tvarohovou) a na nich hlavně tu křupavou drobenku a jelikož se poslední dobou snažím tak nějak vyhýbat výrobkům z bílé mouky, protože mám pocit, že mě jen tak na krátkou dobu zaplácnou, nic mi nedají, žádné pořádné živiny a minerální látky a po chvilce mám stejně zase hlad (jojo, ten náš známý glykemický index), tak to pro mě není moc dobré. Nedávno jsem zase dostala chuť na tvarohový koláček a ano, abych se vyhla bílé mouce, snědla jsem pouze tu výbornou tvarohovou náplň a nakonec i tu úžasnou křupavou drobenku (vím, že i v ní byla bílá mouka, ale když ona byla tak výborná...grrrrr) a stačilo mi, byla jsem uspokojena a zbytek bohužel vyhodila. S tímto mě však napadlo, že když tak strašně ráda peču, proč si tu "tvarohovou náplň s drobenkou" nezkusím upéct doma ve zdravější variantě? A tak jsem začala googlit a hledat a nakonec jsem opět skončila na své oblíbené kulinářské stránce http://www.kitchenette.cz/, kde jsem narazila právě na tento úžasný božsky tvarohový koláč. Originál receptu můžete najít zde, avšak já si vždycky recepty a hlavně jejich množství přizpůsobuju sobě, bo většinou to nakonec jím pouze sama.



A tady je recept:
  • Těsto:
    • 1  vejce
    • 60 g třtinového cukru
    • 40 g změklého másla
    • 250 g měkkého tvarohu (ve vaničce, používám odtučněný)
    • 1 lžička vanilkového aroma
    • 1 a 1/2 lžíce špaldové mouky
    • 1 lžička prášku do pečiva
    • špetka soli
    • rozinky
  • Posypka:
    • 1/4 hrnku špaldové mouky
    • 1/4 hrnku ovesných vloček
    • 3 - 4 lžíce třtinového cukru
    • 35 g másla
Nejdříve jsem si dala předehřát troubu na 175°C a připravila těsto a to následovně: nejdříve jsem si v míse pořádně vyšlehala vejce s cukrem do světlé pěny, přidala změklé máslo, tvaroh a aroma a opět pořádně prošlehala. Poté už jsem pouze vařečkou přimíchala mouku s práškem do pečiva, sůl a nakonec rozinky (nebo jiné sušené ovoce, jak kdo má rád). Vlila jsem na malý plech vytřený kouskem másla a vysypaný moukou a rozetřela. Pak jsem si ještě dochystala drobenku a to tak, že jsem smíchala mouku, vločky, cukr, máslo a jemně "promačkávala" mezi prsty, abych vytvořila drobenku, kterou jsem nakonec rozprostřela na tvarohový základ. Plech jsem vložila do trouby a pekla asi 45 minut, dokud nebyla drobenka krásně zlatá a voňavoučká. Koláč jsem po vychladnutí nakrájela a skladovala v ledniččce, bo jsem se bála, aby mi díky tomu tvarohu rychle nezplesnivěl.



Jinak k samotnému koláči můžu pouze podotknout, že to je úžasné spojení pečeného tvarohu s dokonalou křupavou (fakt křupavoučkou, ty ovesné vločky udělají svoje) drobenkou a určitě doporučuju všem milovníkům tvarohu zkusit, protože NEBUDETE LITOVAT! To Vám garantuju!! :)

A když jsem se tak nad touto svoji jídelní výstředností (vyjídání náplní - nejen u koláčků), zamyslela, tak jsem došla k tomu, že mám celkem dost takovýchto "neřestí". Tak např. když máme doma čokoládu s celými oříšky, tak ji vždycky rozlámu na jednotlivé kostičky a vyjím ty, ve kterých je nejvíce ořechů a zbytek nechám rodině, nebo když si ráno dávám do jogurtu jemné ovesné vločky, tak jich musí být přesně 49 g, protože pak má po zamíchání jogurt tu správnou konzistenci (jinak si jídla, kromě příloh, neodvažuju). Teď jsem si vzpomněla na dobu, když jsem snídala jogurty s piškoty, těch piškotů bylo vždycky 14, ne 13 (špatné číslo), ne 15 (to už jich bylo moc), ale přesně 14. No jo, mějte mě za střelenou blondýnu, ale přiznejte se, kdo z Vás nedělá/nemá takové jídelní excesy?? :P

Už se venku sice zase zatahuje, ale mějte krásný den!

Blondy

P.S. Ve spojení s mou dnešní leností mě tohle opravdu pobavilo :D.


6 komentářů:

  1. Uf, snad se z té dnešní únavy dostaneš. Mě zase čeká zítra vstávání ve 2 hodiny ráno (jedu do školy) a už teď se na to psychicky připravuji! :-D Jinak koláč vypadá naprosto luxusně. Jsi šikula!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak moc jsem se nedostala, byla jsem celý den tak nějak mimo.. Ve 2? A má vůbec cenu chodit spát? :D .. Jinak děkuju, a na to, že to byla premiéra, byl fakt moc dobrý :)

      Vymazat
  2. Tak snad jsi se na dnešek vyspala lépe! Jinak koláč vypadá dokonale!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Ani nevíš, jak moc to potěší od jedné z mých nejoblíbenějších blogerských a kulinářských inspirací :) ... Jinak dneska mnohem lépe, kočky naštěstí emigrovaly :)

      Vymazat
  3. Dělám již podruhé! Výborný koláč, moje mlsné holčičky se pohádaly o poslední kousek :D Lucka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda! :) Teda ne za to, že se holčičky pohádaly, ale že tak moc chutná! :D
      Já ho taky pořád peču a teď naposledy jsem do drobenky přidala ještě plátky mandlí a strouhaný kokos a bylo to úžasné! :)

      Vymazat